Voor refugees

SelectiePunt Refugees helpt gemotiveerde vluchtelingen graag verder met een startfunctie, overal in Nederland. Lees hier in onze timetable hoe we dat voor je doen!

Wat kun je verwachten?

Zoek jij werk? Dan kom je als Refugee veel drempels tegen. Werkgevers en uitzendbureau’s die niet bekend zijn met de regels over verblijf- en werkvergunningen, onderschatting van het vaak hoge opleidingsniveau en zeer hoge motivatie om te werken en integreren, overschatting van culturele verschillen en verschillen in werkinhoud. Je zoekt hulp bij het vinden van werk. Je wilt echte support, coaching en waardering. SelectiePunt Refugees biedt je dat allemaal en is er voor jou!

Focus op Refugees

SelectiePunt Refugees ondersteunt gemotiveerde vluchtelingen bij het opbouwen van een carrière in Nederland. Werk is de snelste weg naar integratie, zelfstandigheid en maatschappelijke betrokkenheid. Tegelijkertijd helpen wij bedrijven bij het invullen van vacatures door hen te verbinden met betrouwbare en gemotiveerde medewerkers.

Aantrekkelijke startbanen

Wij richten ons op duurzame matches tussen Refugees en werkgevers. Door samen te werken met grote, goed georganiseerde bedrijven zoeken en bieden wij speciaal voor Refugees startbanen in onder andere de volgende sectoren:

  • Logistiek
  • Schoonmaak
  • Voedingsproductie
  • Andere arbeidsintensieve sectoren
Voor deze functies is geen Nederlandse werkervaring of opleiding nodig. Zo kun je als Refugee snel starten op de arbeidsmarkt. Vanuit deze eerste stap begeleiden wij je als je dat wilt naar een meer vaste functie die nog beter aansluit bij jouw opleiding en ervaring.

Top werkgevers

Door samen te werken met grote, goed georganiseerde bedrijven ben je verzekerd van prima werk en uitstekende arbeidsomstandigheden.

  • Eenvoudig proces – Wij regelen alle contracten en administratieve zaken via ons uitzendbureau. Zo wordt het voor bedrijven eenvoudiger om Refugees als nieuwe medewerkers aan te nemen.
  • Eerlijk loon – Salarissen zijn altijd gelijk aan die van Nederlandse collega’s in dezelfde functie, conform de Nederlandse wet.
  • Wekelijkse uitbetaling – Lonen worden wekelijks overgemaakt, met digitale loonstroken via een beveiligd platform.

On- boarding, coaching en begeleiding

Je kunt ons ontmoeten tijdens onze bezoeken aan AZC’s door het gehele land als je tenminste zes maanden in Nederland verblijft (volgens W-document).

  • Intakegesprek – We bespreken jouw motivatie, opleiding en werkervaring en registreren de benodigde documenten. We kijken met jou naar de mogelijke startbanen in jouw omgeving. Bij een goede match stellen we je voor bij de werkgever en gaan we met je mee om kennis te maken. Als je bent aangenomen verzorgen de aanvraag voor de werkvergunning (gemiddeld 4–6 weken).
  • Contract & start – Je tekent de uitzendovereenkomst met ons, waarna de werkgever de startdatum bevestigt. Wij helpen je voor te bereiden op de start, helpen je indien nodig met vervoer, veiligheidsschoenen, extra taallessen of andere vaardigheden bij te spijkeren.
  • Uitbetaling – Na de eerste werkweek volgt wekelijkse uitbetaling van het salaris.
  • Begeleiding – Wij blijven het vaste aanspreekpunt voor zowel jou als werkgever, ook als je wat extra hulp nodig hebt.

Ook belangrijk

  • Op tijd zijn – Werk- en pauzetijden moet je precies nakomen; dat is voor Nederlandse werkgevers heel belangrijk.
  • Gelijke verwachtingen – Er gelden voor Refugees precies dezelfde verantwoordelijkheden en kwaliteitsnormen als voor Nederlandse collega’s; je hebt in het werk geen uitzonderingspositie.
  • Bedrijfsregels – Je moet altijd de veiligheids- en andere bedrijfsregels volgen.
  • Ondersteuning – Bij vragen of problemen altijd direct contact opnemen met jouw contactpersoon van SelectiePunt Refugees.

SelectiePunt Refugees is een particulier uitzendbureau. Wij zijn geen onderdeel van het COA of de overheid, maar werken wel nauw samen met het COA op verschillende locaties. Onze dienstverlening is volledig gratis voor vluchtelingen. Wij worden betaald door de bedrijven die de Refugees aannemen.

Veel gestelde vragen

Hier vind je de meest gestelde vragen over salaris, ziek melden, contracten. Is iets niet duidelijk voor je, of heb je andere vragen? Neem dan contact met ons op, wij helpen je graag verder!

Hoe teken ik mijn arbeidsovereenkomst?

Wanneer je gaat werken via SelectiePunt Groep bij één van onze opdrachtgevers, betalen wij jouw salaris graag wekelijks uit. Eerst zorgen we er voor dat de administratie klopt. Je ontvangt een door ons getekende arbeidsovereenkomst. Ook jij moet deze ondertekenen. Hoe werkt dit? Wij leggen je dit graag uit.

  1. Je ontvangt van onze backoffice een e-mail met inloggegevens voor Pay4me. Dit is een webapplicatie waar je o.a. jouw arbeidsovereenkomst, jouw loonstroken en jouw gegevens kan inzien en/of wijzigen.
  2. De eerste keer dat je inlogt wordt gevraagd jouw wachtwoord in te stellen. Kies een wachtwoord dat veilig is en bewaar deze goed.
  3. Nadat je ingelogd bent kom je op het welkomstscherm. Hier staat jouw arbeidsovereenkomst, klik deze aan.
  4. Je controleert of de gegevens kloppen en kunt de arbeidsovereenkomst digitaal ondertekenen in het daarvoor bestemde vakje.
  5. Bijna klaar, alleen nog bevestigen met een code. Voer jouw mobiele nummer in, je ontvangt nu een code via sms. Voer de code in het bestemde vak en bevestig deze.
  6. Jouw contract is nu getekend en is terug te vinden onder jouw gegevens/mijn documenten.


Kom je er niet uit of heb je hulp nodig bij het tekenen van jouw
arbeidsovereenkomst? Neem dan even contact met ons op.

Gewerkte uren doorgeven?

Wanneer je werkt via SelectiePunt Groep bij één van onze opdrachtgevers, wil je uiteraard jouw salaris wekelijks op tijd ontvangen. Belangrijk hiervoor is dat wij jouw gewerkte uren op tijd doorkrijgen. Hoe je dit doorgeeft hangt af of je werkzaam bent binnen Facilitair of Logistiek. Wij leggen je het graag uit.

Je bent werkzaam in Facilitair

Dit kan op twee manieren.

  • Je ontvangt van ons een e-mail met een uren formulier.  Je vult hier de gewerkte uren van de week ervoor in. Het formulier mail je naar uren@selectiepunt.nl   voor maandagochtend 12.00 uur.
  • Je kunt jouw uren ook doorgeven via whatsapp: 06-40881994.

Je bent werkzaam in Logistiek.

  • Werk je voor een logistiek bedrijf? Je ontvangt van ons een e-mail met een uren formulier. Je vult hier de gewerkte uren van de week ervoor in. Het formulier mail je naar uren@selectiepunt.nlvoor maandagochtend 12.00 uur.
  • Je kunt jouw uren ook doorgeven via whatsapp: 06-40881994.

Let op: zorg er voor dat wij wekelijks op tijd jouw gewerkte uren ontvangen; anders loopt jouw salaris betaling vertraging op!

Kom je er niet uit of heb je hulp nodig? Neem dan even contact met ons op.

Wanneer wordt mijn salaris uitbetaald?

Wanneer je werkt via SelectiePunt Groep bij één van onze opdrachtgevers ontvang je wekelijks jouw salaris. Wij leggen je graag uit hoe we dat
doen. Jouw uren ontvangen wij maandagochtend voor 12.00 uur van jou of de opdrachtgever. Op donderdag worden jouw uren verwerkt door onze backoffice via de salarisadministratie van Pay4People. Afhankelijk van jouw bank staat het salaris dezelfde dag of de volgende dag op jouw rekening. Je kunt zelf controleren of alles okay is: check jouw loonstrook die terug te vinden in het webportaal Pay4me. Heb je jouw salaris niet ontvangen of klopt er iets niet? Neem dan even contact met ons op.

Hoe krijg ik mijn loonstroken?

Wanneer je werkt via SelectiePunt Groep bij één van onze opdrachtgevers, ontvang je wekelijks jouw salaris en loonstrook. Hoe ontvang je jouw loonstroken? Wij leggen je dit graag uit.

Op het moment dat het salaris (meestal op donderdag) is overgemaakt is staat na 11.00 uur jouw loonstrook voor je klaar in Payforme. De inloggegevens voor Pay4me heb je van onze backoffice ontvangen per e-mail voordat je begon met werken.
Waar vind je jouw loonstroken?

  1. Je logt in met jouw gegevens op het webportaal bij Pay4me.
  2.  In de linkerkant van de Pay4me omgeving staat in het menu loonstroken,  klik hierop.
  3. Het menu opent nu, klik op overzicht.
  4. Je ziet nu een overzicht van al jouw loonstroken
  5. Klik nu op de loonstrook die je wilt bekijken, er opent een nieuw scherm waar de loonstrook wordt getoond.
  6. Controleer altijd jouw loonstrook zorgvuldig!
  7.  Indien nodig kun je de desbetreffende loonstrook ook nog downloaden in pdf formaat. Zo kun je deze bewaren voor jouw eigen administratie.

Heb je vragen, wil je verdere uitleg of klopt er iets niet op je loonstrook? Neem dan contact met ons op; één van de collega’s van de backoffice helpt je graag verder

Wat moet ik doen als er iets niet klopt op mijn loonstrook?

Wanneer je werkt via SelectiePunt Groep bij één van onze opdrachtgevers, ontvang je wekelijks jouw salaris en loonstrook. Elders op deze pagina kun je terugvinden hoe jij jouw uren door moet geven en wanneer je jouw salaris kunt verwachten.

Op het moment dat het salaris is overgemaakt staat na 11.00 uur jouw loonstrook klaar in Payforme. Belangrijk is jouw loonstrook goed te controleren,

Let op het volgende:

  • jouw gewerkte uren
  • jouw bruto-salaris
  • eventuele opgenomen (vakantie) dagen.

Indien je denkt dat er iets niet klopt geef je dit uiterlijk voor vrijdag 11.00 uur door aan de backoffice. Dit kan je doen per e-mail op uren@selectiepunt.nl of telefonisch op: 
085 – 2020199.

Hoe zit het met mijn vakantiegeld?

Wanneer je werkt via SelectiePunt Groep bij één van onze opdrachtgevers, bouw je naast jouw salaris tevens vakantiedagen en vakantiegeld op. Wat is vakantiegeld eigenlijk en hoe is dat bij SelectiePunt geregeld? Wij leggen je dit graag uit.

ls je werkt via een uitzendbureau of ander bedrijf, bouw je over jouw gewerkte uren vakantiegeld op. Over het algemeen vastgesteld op 8% van het bruto loon. Meestal  ontvang je dit eind mei of begin juni. Het wordt ook wel vakantietoeslag genoemd. De toeslag wordt berekend over de gewerkte uren in de periode van periode 1 juni tot en met 31 mei.

Wanneer betalen wij het uit?
De uitbetaling van de vakantietoeslag vindt plaats in de eerste week van juni. In deze week worden de laatste uren van mei verwerkt. Hierdoor zal ook de opbouw in vakantiegeld over de maand mei worden meegenomen in de uitbetaling.

De bruto vakantietoeslag is ongeveer gelijk aan een maandsalaris, maar ik houd er na belastingen veel minder aan over. Hoe kan dat?
Salaris wordt progressief belast. Dat wil zeggen dat hoe meer je verdient, hoe meer belasting je betaalt. Vakantietoeslag is een uitbetaling die bovenop het normale salaris komt. Daarom moet je daar helaas meer belasting over betalen en hou je er netto minder van over dan het normale salaris.


Heb je nog vragen?
Heb je verdere vragen over de uitbetaling van vakantietoeslag? Neem dan even contact met ons op. Jouw vakantie uren staan overigens op je loonstrook. Bekijk deze via de webportaal van Pay4me.

Wat moet ik doen als ik ziek wordt?

Wanneer je werkt via SelectiePunt Groep bij één van onze opdrachtgevers kan het  voorkomen dat je ziek wordt.  Wat moet je doen als je ziek wordt? Wij leggen je het graag uit hoe jij jouw ziekmelding regelt.

De manier hoe jij je ziek moet melden verschilt of je werkzaam bent in Facilitair of Logistiek.

Je bent werkzaam in Facilitair

  • Ben je ziek op de dag dat je moet werken? Meld je dan ziek voor 10.00 uur bij SelectiePunt Groep op het volgende telefoonnummer 085 – 2020199.
    Verder geef je ook door dat je ziek bent bij de objectleider van de locatie waar je werkzaam bent. Deze dag wordt dan gezien als jouw eerste ziektedag. Indien jij je pas ziek meldt na 10.00 uur wordt de eerstvolgende werkdag gezien als jouw eerste ziektedag.
  • Word je ziek tijdens het werk? Neem dan onmiddellijk contact op met SelectiePunt Groep op het volgende telefoonnummer 085 – 2020199 en geef dit door. Verder neem je direct contact op met jouw objectleider.
  • Word je ziek in het weekend? Meld je dan ziek voor aanvang van het werk bij SelectiePunt Groep.  Je stuurt dan een mailtje naar planning@selectiepunt.nl en naar backoffice@selectiepunt.nl. Ook meld je je ziek bij het bedrijf waar je werkzaam bent.

 

Vragen over jouw ziekmelding?

Heb je vragen of onduidelijkheden over jouw ziekmelding? Neem dan contact met ons op, één van de collega’s van de backoffice helpt je graag verder. Heb je vragen over jouw ziekte uitkering, neem dan even contact op met het UWV. Moet ik het doorgeven als ik weer beter ben? Wanneer je werkt via SelectiePunt bij één van onze opdrachtgevers kan het natuurlijk voorkomen dat je ziek wordt. Over het algemeen gelukkig een kwestie van een dag of een paar dagen. Als je bent opgeknapt meld je je weer beter. We leggen je graag uit hoe.

De manier hoe jij je beter moet melden verschilt of je werkzaam bent in Facilitair of Logistiek .

je bent werkzaam in Facilitair

  • Ben je weer beter? Meld je dan beter voor 10.00 uur bij SelectiePunt Groep op het volgende telefoonnummer 085 – 2020199. Verder geef je ook door dat je beter bent bij de objectleider van de locatie waar je werkzaam bent.

Heb jij vragen  over jouw betermelding? Neem dan contact met ons op, één van de collega’s van de backoffice helpt je graag verder. Voor vragen over jouw ziekte uitkering, neem je contact op met het UWV.